در صف انتظار برای رای دادن
getty یک سال قبل از اینکه از قوانین جدید سخت پیروی کند، گوگل تصمیم گرفته است که ارائه تبلیغات سیاسی در اتحادیه اروپا را متوقف کند.
این شرکت گفت که مقررات آتی شفافیت و هدف گذاری تبلیغات سیاسی، که قرار است در اکتبر آینده اجرایی شود، بسیار دشوار است که با آن مطابقت داشته باشد.
آنت کروبر-ریل، معاون امور دولتی و سیاست عمومی گوگل گفت: «برای مثال، TTPA تبلیغات سیاسی را چنان گسترده تعریف میکند که میتواند تبلیغات مرتبط با طیف بسیار گستردهای از مسائل را پوشش دهد که شناسایی قابل اعتماد در مقیاس دشوار است. برای اروپا
کروبر-ریل افزود: «همچنین فقدان دادههای معتبر انتخابات محلی وجود دارد که امکان شناسایی مداوم و دقیق همه تبلیغات مربوط به هر انتخابات محلی، منطقهای یا ملی در هر یک از 27 کشور عضو اتحادیه اروپا را فراهم میکند.» و راهنمایی فنی کلیدی ممکن است وجود نداشته باشد. تا چند ماه قبل از اجرایی شدن این مقررات نهایی شده است."
گوگل بر این باور است که تمام تلاش خود را در زمینه تنظیم آگهیدهندگان سیاسی، افزایش الزامات شفافیت برای شامل تأیید هویت و افشای درون آگهی که به وضوح نشان میدهد چه کسی برای هر تبلیغ پرداخت کرده است، انجام داده است.
همچنین الزامات افشای استفاده از محتوای مصنوعی یا تغییر یافته دیجیتالی در تبلیغات انتخاباتی را تعیین کرده است، گزارش شفافیت تبلیغات سیاسی اختصاصی را حفظ کرده و نحوه هدف قرار دادن تبلیغات انتخاباتی توسط تبلیغکنندگان را محدود کرده است.
اطلاعات بیشتر از مشاور فوربس بهترین حسابهای پسانداز پربازده سال 2024 توسط کوین پین مشارکتکننده بهترین حسابهای پسانداز سود 5 درصدی سال 2024 بایکسیدی هورتون مشارکتکننده «در نتیجه، شفافیت بیشتری در مورد آگهیهای سیاسی قابل مقایسه در تلویزیون یا خدمات رادیویی ما وجود دارد». کروبر-ریل.
با این حال، TTPA الزامات بسیار محدودی دارد.
تبلیغات سیاسی باید دارای یک برچسب شفافیت و یک اعلان شفافیت به راحتی قابل بازیابی با اطلاعاتی از جمله حامی تبلیغ، انتخابات یا همه پرسی مرتبط با آن، مبلغ پرداختی، و هرگونه استفاده از تکنیک های هدف گیری باشد.
تبلیغات هدفمند فقط تحت شرایط سخت و نیازمند رضایت خاص مجاز خواهند بود و دستههای خاصی از دادههای شخصی، مانند منشاء نژادی یا قومیتی یا عقاید سیاسی، نمیتوانند برای نمایهسازی استفاده شوند.
و برای جلوگیری از دخالت خارجی، این لایحه شامل ممنوعیت ارائه خدمات تبلیغاتی به حامیان مالی کشورهای ثالث در سه ماه قبل از برگزاری انتخابات یا همه پرسی است.
این اولین باری نیست که گوگل تبلیغات سیاسی را در یک حوزه قضایی خاص پس از این که به این نتیجه میرسد که رعایت مقررات بسیار دشوار است، پس میگیرد – در سه سال گذشته تصمیمات مشابهی با فرانسه، کانادا و برزیل گرفته است.
این حرکت که برای یوتیوب و همچنین خود گوگل اعمال می شود، با گذشت زمان مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد گرفت.
کروبر-ریل گفت: "ما می دانیم که تبلیغات سیاسی منبع ارزشمندی برای رای دهندگان برای یافتن اطلاعات و برای نامزدها برای به اشتراک گذاشتن پیام خود هستند، بنابراین متأسفیم که باید این گام را برداریم."
"پیش از هر انتخاباتی، مردم نیاز به دسترسی به اطلاعات مفید، مرتبط و به موقع دارند و ما به سرمایه گذاری در افراد، سیاست ها، فناوری، محصولات و مشارکت های لازم برای نمایش اطلاعات معتبر و مقابله با اطلاعات نادرست و محتوای مضر در سراسر خدمات خود ادامه خواهیم داد."
من را در توییتر دنبال کنید. Emma WoollacottFollowingمن در بیشتر دوران بزرگسالی خود در مورد فناوری می نویسم و عمدتاً بر مسائل قانونی و مقرراتی تمرکز می کنم. من برای طیف وسیعی از نشریات می نویسم: اعتبار شامل روزنامه های تایمز، دیلی تلگراف و فایننشال تایمز، و همچنین رادیو بی بی سی و عناوین متعدد فناوری است. در اینجا، من روشهای کنترل محتوا در اینترنت، از سانسور گرفته تا دزدی دریایی آنلاین و حق چاپ را پوشش خواهم داد. میتوانید با کلیک کردن روی دکمه «دنبال کردن» زیر نام من، پستهای من را دنبال کنید، یا من را در X و Bluesky دنبال کنید.">