عصر ایران – جانگ یونگ، مدیرعامل نتا موتورز، ویدیویی از تست مقاومت بدنه خودروی نتا S شوتینگ بریک را در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته است. در این ویدیو، یک بیل مکانیکی XCMG مدل ۷۵ به وزن ۷.۷ تن، پس از حرکت روی یک سکوی مرتفع، مستقیماً روی سقف این خودرو قرار میگیرد.
در این آزمایش، پس از استقرار کامل بیل مکانیکی روی سقف نتا S، بازوی بیل نیز بالا آمده و وزن بیشتری را به سقف خودرو وارد میکند. با وجود این فشار سنگین، سقف خودرو تغییر شکل قابل توجهی نشان نداد و تنها سیستم تعلیق خودرو به دلیل فشار بیش از حد فشرده شد. نکتهی قابل توجه، باز ماندن هر چهار درب خودرو پس از این تست سنگین بود که نشان از استحکام بالای ساختار بدنه دارد.
نتا موتورز پیشتر اعلام کرده بود که در ساخت بدنهی نتا S، بیش از ۷۶ درصد فولاد با مقاومت بالا و ۲۹ درصد فولاد شکلدهی گرم به کار رفته است. این میزان استفاده از فولاد با مقاومت بالا، حتی از برخی خودروهای لوکس آلمانی و آمریکایی در این کلاس نیز بیشتر است.
همچنین، نتا S به یک تیر V شکل در قسمت پشتی صندلیهای عقب مجهز شده که با استفاده از فناوری ریختهگری یکپارچه آلومینیوم ساخته شده است. این قطعه، استحکام پیچشی بدنه و مقاومت آن در برابر ضربههای جانبی را به طور چشمگیری افزایش میدهد.
source