شزم (Shazam) رسماً از مرز ۱۰۰ میلیارد شناسایی آهنگ از زمان راه‌اندازی خود عبور کرده است. برای درک بهتر این عدد:

  • این رقم معادل شناسایی 12 آهنگ برای هر فرد روی کره زمین است.
  • یک فرد باید هر ثانیه یک آهنگ را با شزم شناسایی کند تا به مدت 3168 سال به این رقم برسد.
  • این تعداد بیش از 2200 برابر تعداد شناسایی‌های پرطرفدارترین آهنگ شزم یعنی “Dance Monkey” با بیش از 45 میلیون شناسایی است.

آهنگ “Beautiful Things” از Benson Boone که یکی از آهنگ‌های معرفی‌شده در لیست “پیش‌بینی‌های شزم 2023” است، اولین آهنگی بود که در سال جاری به 10 میلیون شناسایی رسید و سریع‌ترین زمان را نیز به خود اختصاص داد؛ تنها در 178 روز. با این سرعت، رسیدن به 100 میلیارد شناسایی بیش از 4800 سال طول می‌کشد.

الیور شوسر، معاون اپل موزیک و بیتس، در این باره گفت:
«این نقطه عطف بزرگ نه تنها نشان‌دهنده علاقه مردم به استفاده از شزم است، بلکه نشان‌دهنده اشتیاق آن‌ها به موسیقی جدید نیز می‌باشد. کشف موسیقی در هسته اصلی هر کاری است که انجام می‌دهیم و ما همچنان نوآوری می‌کنیم تا مطمئن شویم عاشقان موسیقی در سراسر جهان می‌توانند دکمه شزم را هر جا که موسیقی بشنوند، فشار دهند!»

تاریخچه شزم

شزم در سال 2002 به عنوان یک سرویس پیامکی در بریتانیا راه‌اندازی شد. در آن زمان، طرفداران موسیقی شماره 2580 را شماره‌گیری می‌کردند، گوشی خود را برای شناسایی آهنگ بالا می‌گرفتند و نام آهنگ و هنرمند را از طریق پیامک دریافت می‌کردند.
محبوبیت و تأثیر شزم طی سال‌های بعد افزایش یافت، اما عرضه اپلیکیشن iOS شزم در سال 2008 و ورود به اپ استور، این فناوری شناسایی موسیقی را به میلیون‌ها کاربر معرفی کرد. تا تابستان 2011، شزم بیش از 1 میلیارد آهنگ را شناسایی کرده بود.

هنگامی که شزم در سال 2018 به خانواده اپل پیوست، این سرویس وارد عصر جدیدی از پیشرفت‌ها و نوآوری‌های فناورانه شد و راه‌های بیشتری را برای کشف سریع‌تر موسیقی به علاقه‌مندان ارائه کرد.

نوآوری‌های اخیر شزم

  • شناسایی موسیقی روی iOS و macOS: کاربران می‌توانند به‌سرعت موسیقی اطراف خود یا حتی موسیقی درون اپلیکیشن‌ها را شناسایی کنند، حتی هنگام استفاده از هدفون.
  • آپدیت جدید watchOS: شزم به عنوان یک ویجت در Smart Stack معرفی شده است و به صورت فعال پیشنهاد شناسایی موسیقی را در صورت شنیدن موسیقی اطراف ارائه می‌دهد.
  • ادغام دکمه Action در آیفون و اپل واچ‌های جدید: کاربران می‌توانند با فشار دادن و نگه‌داشتن دکمه، موسیقی را شناسایی کنند و فرآیند تشخیص را آسان‌تر کنند.
  • بهبود تجربه کاربران اندروید: آپدیت جدید Wear OS امکان شناسایی آهنگ مستقیماً از ساعت کاربران را فراهم کرده است. همچنین، با اضافه شدن کاشی Quick Settings در اندروید، کاربران می‌توانند به تاریخچه شناسایی‌های خود دسترسی مستقیم داشته باشند.

محبوبیت رو به رشد شزم به توانایی آن در رصد ضرب‌آهنگ موسیقی و ثبت روندها و لحظات جهانی نیز نسبت داده می‌شود. برای مثال، در بازی‌های تابستانی پاریس، آهنگ “Nightcall” از Kavinsky در عرض یک دقیقه به پرشناسایی‌ترین آهنگ تبدیل شد.

این دستاوردها نشان‌دهنده تعهد مداوم شزم به پیشبرد مرزهای کشف موسیقی است، در حالی که ماهانه بیش از 300 میلیون کاربر فعال را به هنرمندان مورد علاقه‌شان متصل می‌کند.

آهنگ‌های برتر تمام دوران شزم را در اپل موزیک گوش دهید.

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *