شفقنا رسانه_ یکی از ارکان مهم در سازمان ها و نهادهای رسانه ای و تحریریه ها، مدیریت رسانه است. این رکن مهم به فراخور رسانه دولتی و عمومی و بخش خصوصی می تواند اهداف، استراتژی و برنامه های متفاوتی برای رسانه خود داشته باشد. مدیر مسئول روزنامه هفت صبح معتقد است: مدیران رسانه ها باید روزنامه نگاران با تجربه ای باشند و به کار روزنامه نگاری عشق بورزند یعنی در کار خود حرفه ای باشند و بعد وارد مناسبات قدرت بشوند و به فکر طرفداری از منافع یک گروه و جناح باشند. البته این موارد هم مهم است، ولی مدیر باید یک روزنامه نگار درجه یک و ممتاز باشد اول باید معیارهای روزنامه نگاری را در نظر بگیرد و بعد دنبال سیاست های آن موسسه و نهاد و سیاست گذار برود .
آرش خوشخو درباره انتصاب مدیران رسانه ای در سال های اخیر به شفقنا رسانه می گوید: رسانه های دولتی و حاکمیتی در سال های اخیر بسیار فراز و نشیب داشتند، مثلا روزنامه وابسته به دولت در دولت قبل خوب کار کرد حتی در در منظر دفاع از سیاست های شخص رییس جمهور موفق بود. اما نظر شخصی ام درباره روزنامه وابسته به شهرداری، خیلی مثبت نیست و نتوانست آنطور که باید بدرخشد. شاید هم بتواند در آینده بهتر شود یا روزنامه وابسته به صدا و سیما ضعیف شده است. روزنامه وابسته به دانشگاه آزاد فعالیت خوب و قابل قبولی دارد و سوژه های خوبی کار می کند .البته نمی توان فرمول واحدی برای مدیریت این رسانه ها پیدا کرد.
او تاکید می کند: به نظرم تعداد رسانه های دولتی و حاکمیتی تا این حد بی معنی است ولی به هر حال این موضوع را قبول کردیم.
خوشخو پیشنهاد می دهد: مدیران رسانه ها باید روزنامه نگاران با تجربه ای باشند و به کار روزنامه نگاری عشق بورزند یعنی در کار خود حرفه ای باشند و بعد وارد مناسبات قدرت بشوند و به فکر طرفداری از منافع یک گروه و جناح باشند. البته این موارد هم مهم است، ولی مدیر باید یک روزنامه نگار درجه یک و ممتاز باشد اول باید معیارهای روزنامه نگاری را در نظر بگیرد و بعد دنبال سیاست های آن موسسه و نهاد و سیاست گذار برود .
خوشخو در بخش دیگری از صحبت های خود به چگونگی عملکرد معاونت مطبوعاتی و نگاهی که باید به رسانه ها داشته باشد می پردازد و می گوید: مهم ترین وظیفه یک مدیر در معاونت مطبوعاتی، این است که در رقابت بین رسانه خصوصی و دولتی، از رسانه های خصوصی حمایت کند. متاسفانه در دوره قبل با اینکه همکاران خوبی در این وزارتخانه فعالیت داشتند، و همکاری خوبی با رسانه های خصوصی داشتند، اما همان جریان همیشگی و ثابت که مربوط به پول و کاغذ که به سمت نشریات دولتی بود، وجود داشت و همکاران ما در برخی روزنامه های وابسته از امکاناتی فراتر از حد میزان مشتری و حد تاثیر گذاری برخوردار بودند که کار را برای رقابت سخت می کرد.چون در یک جریان منصفانه و عادلانه باید هر رسانه متناسب با میزان مشتری و میزان تاثیر گذاری خود، از امکانات خارج از برنامه برخوردار باشد که متاسفانه در برخی از این نشریات دولتی و یا حتی رسانه ای برخط این معادله برقرار نبود.
او تاکید می کند: یک مدیر دولتی وقتی می خواهد در حوزه رسانه سیاست گذاری کند باید بداند بی عدالتی صورت نگیرد. چون در هر صورتی بی عدالتی بد است و مایه ناکامی یک مجموعه می شود به ویژه در حوزه کاغذ و یارانه. در بهترین حالت باید یارانه ها و کاغذ دولتی حذف شود و رسانه ها بر روی پای خود بایستند. انتظار ما رسانه های بخش خصوصی از معاونت مطبوعاتی این است که معیارهای نابرابر در توزیع امکانات برداشته شود.
source