شفقنا رسانه_ یکی از ارکان مهم در سازمان ها و نهادهای رسانه ای و تحریریه ها، مدیریت رسانه است. این رکن مهم به فراخور رسانه دولتی و عمومی و بخش خصوصی می تواند اهداف، استراتژی و برنامه های متفاوتی برای رسانه خود داشته باشد. سردبیر روزنامه سیاست روز با اشاره به ویژگی مدیران رسانه های دولتی و حاکمیتی می گوید: این رسانه ها سعی می کنند تا بازتاب دهنده اقدامات عملکردها و موفقیت های خود باشند تا پل ارتباطی میان مردم و مسئولان، و تا زمانی که چنین رویه ای در رسانه های دولتی و حاکمیتی وجود داشته باشد، نمیتوان امیدوار بود که این پل ارتباطی شکل بگیرد.

محمد صفری درباره مهمترین ویژگی مدیران رسانه، بخصوص رسانه های دولتی و حاکمیتی به شفقنا رسانه می گوید:  رسانه های دولتی همانگونه که از اسم آنها بر می آید، دولتی و حاکمیتی است به این معنا که آنها سعی می کنند تا بازتاب دهنده اقدامات عملکردها و موفقیت های خود باشند تا پل ارتباطی میان مردم و مسئولان و تا زمانی که چنین رویه ای در رسانه های دولتی و حاکمیتی وجود داشته باشد، نمیتوان امیدوار بود که این پل ارتباطی شکل بگیرد. نگاه جناحی و سیاسی نیز آفت رسانه ها دولتی و حاکمیتی است.

او درباره انتصاب های صورت گرفته در سال های اخیر و نقش آنها در ارتقای رسانه ها می گوید: انتصابات و تغییرات صورت گرفته در رسانه های دولتی و حاکمیتی هم نتوانسته است وضعیت آنها را ارتقاء دهد، چرا که همانگونه که گفتم، نگاه جناحی و سیاسی در این رسانه ها حاکم است. علاوه بر آن اینگونه رسانه ها بازتاب دهنده عملکرد نهاد سازمان و دولتی هستند که توصیه ها دستورات و خواسته های آنها را اجرا می کنند و استقلال حرفه ای نیز برخوردار نیستند.

او در پاسخ به اینکه آینده رسانه های دولتی و‌حاکمیتی با این روند، به چه سمتی می رود، بیان می کند:  تا زمانی که رسانه های دولتی و حاکمیتی توصیه پذیر باشند و از نیروهای خبره و کار بلد محروم باشند، نمی توان نسبت به آینده این رسانه ها امیدوار بود.

او ادامه می دهد: یک مثال می زنم، زمانی که در ایران اتفاقی ماننده وقایع سقوط هواپیمای اوکراینی، اغتشاشات ۹۸ یا ۱۴۰۱ می افتد، مقایسه چند رسانه نشان می دهد که فاصله آنها با حرفه ای گری بسیار زیاد است.
یک رسانه در بحبوحه وقایع مشغول آن است که شرایط را بسیار عادی نشان دهد، دیگری آنقدر آش را شور می کند که باعث تهییج و تشویش می شود و الی آخر. چنین وضعیتی در میان رسانه ها نشان دهنده غیر حرفه ای عمل کردن است در حالی که در چنین مواقعی سازمان ها و نهادهای مربوطه باید برای هدایت رسانه ها، دستورالعمل داشته باشند و آنها را راهنمایی کنند اما در چنین مواقعی ورود نمی کنند و باعث می شود تا رسانه ها با تولیدات خود یا افراط کنند یا تفریط. در چنین مواقعی رسانه نیازمند خوراک است تا بتواند رسانه های بیگانه را خنثی کند.

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *