در سال 1979، هوندا پرلود و سوبارو لئون دو رقیب سرسخت در بازار کوپه‌های ژاپنی بودند. این دو خودرو با مشخصات فنی و طراحی متفاوت، هر کدام طرفداران خاص خود را داشتند. طراحی بدنه استخوانی از جمله مهم ترین ویژگی های ظاهری این کوپه های دهه هفتادی است.

عصر ایران –  دو کوپه 1.8 لیتری محور جلو ژاپنی که رقابت بسیار نزدیکی با هم داشتن؛ هوندا پرلود اس ئی و سوبارو لئون جی تی اس: 

زمان: ژوئن 1979، زمانی که نسل دوم لئون به بازار ژاپن عرضه شد.

هوندا پرلود XE (SN) 1979

عرضه در ژاپن: 24 نوامبر 1978
موتور: 1.8 لیتر، 4 سیلندر، SOHC، 12 سوپاپ، CVCC
قدرت: 90 اسب بخار (JIS)
گشتاور: 132 نیوتن‌متر
گیربکس: 5 دنده دستی یا 2 دنده اتوماتیک (بعداً 3 دنده اتوماتیک)
طول: 4.09 متر

ویژگی‌های استاندارد: سانروف برقی، جلوپنجره خاص، رینگ‌های فولادی با حلقه‌های تزئینی، برف پاک کن عقب

سوبارو لئون هاردتاپ 1.8GTS تورینگ-5 (AB4) 1979

عرضه در ژاپن: ژوئن 1979
موتور: 1.8 لیتر، 4 سیلندر بوکسور، OHV، 8 سوپاپ، EA81
قدرت: 100 اسب بخار (JIS)
گشتاور: 147 نیوتن‌متر
گیربکس: 5 دنده دستی
طول: 4.28 متر
ویژگی‌های استاندارد: گلگیرهای برجسته، خطوط بدنه باریک، رینگ‌های فولادی 13 اینچی
ویژگی‌های آپشنال: رینگ‌های آلیاژی پولیش شده، داشبورد سفارشی، کنترل پنل، روکش پارچه‌ای و وینیل، شیشه‌های برقی، فرمان برقی، آینه‌های برقی، تهویه مطبوع و سیستم صوتی با پخش‌کننده کاست

سوبارو لئون

مقایسه دو کوپه ژاپنی دهه 70

هوندا پرلود

مقایسه دو کوپه ژاپنی دهه 70

هوندا پرلود

مقایسه دو کوپه ژاپنی دهه 70

سوبارو لئون

مقایسه دو کوپه ژاپنی دهه 70

بالا هوندا پرلود/ پایین سوبارو لئون

مقایسه دو کوپه ژاپنی دهه 70

هوندا پرلود

مقایسه دو کوپه ژاپنی دهه 70

سوبارو لئون

مقایسه دو کوپه ژاپنی دهه 70

کدام یک از این دو کوپه دهه 70 جذاب‌تر است؟

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *