ساخته شده توسط Automobili Modena، این رستومود از مدل 1993 بیتوربو به‌عنوان پایه استفاده کرده و یک موتور V6 با قدرت 500 اسب بخار از Ghibli S بر روی آن نصب شده است.

مازراتی بیتوربو که در زمان مالکیت آلخاندرو د تومازو تولید شد، یکی از خودروهای نمادین نشان سه‌شاخه در دهه 1980 بود؛ مدلی که برای رقابت با آلفارومئو و لانچیا طراحی شده بود، اما هرگز نتوانست به‌طور واقعی به موفقیت چشمگیری دست یابد. البته این خودرو تلاش خود را کرد، و در طول سال‌ها نسخه‌های بی‌شماری با قدرت‌های فزاینده به بازار آمد.

از میان این مدل‌ها، بیتوربو شامال بود که در سال 1989 معرفی شد، با طراحی جسورانه‌تر و موتور V8 به‌جای V6 استاندارد، با قدرت 322 اسب بخار. این عدد شاید امروزه عادی به‌نظر برسد، اما در دهه 1990 برای تعداد محدودی از سوپراسپرت‌ها قابل دستیابی بود. به‌عنوان مثال، فراری تستاروسا قدرتی معادل 390 اسب بخار داشت. اکنون، پس از دهه‌ها فراموشی، مازراتی بیتوربو شامال با رستومودی از Automobili Modena دوباره به زندگی بازگشته است، تولید این مدل – به‌طور کاملاً دستی – به 33 دستگاه محدود می‌شود.

کلید واژه: وفاداری

یکی از ویژگی‌های برجسته مازراتی بیتوربو اصلی خطوط زاویه‌دار طراحی شده توسط پییرآنجلو آندریانی بود که رستومود Automobili Modena به‌شدت از آن الهام گرفته است. خطوط تیز و زنده‌ای که بدنه خودرو را در بر می‌گیرند، از جلوپنجره آغاز می‌شود که چراغ‌های LED آن یادآور خودروی اصلی است. این ویژگی با عضلات برآمده در بدنه و گلگیرها تکمیل می‌شود که ظاهری قوی و در انتها به دمی بلند ختم می‌شود که با یک بال ثابت پوشیده شده است. چهار اگزوز – دو در هر طرف – نیز کاملاً مشهود است. جزئیات بسیاری از بیتوربو شامال اصلی مانند طراحی جلوپنجره، ستون مرکزی، نشان سه‌شاخه روی ستون‌های عقب و دستگیره‌های در حفظ شده‌اند.

تصاویری از داخل خودرو در دسترس نیست، اما می‌دانیم که صندلی‌های Recaro در آن نصب شده و می‌توان آن را با انواع مختلف چرم و مواد دیگر سفارشی کرد. همچنین یک مانیتور برای کنترل سیستم سرگرمی و تهویه مطبوع وجود دارد و ساعت بیضی‌شکل آنالوگ کلاسیک در مرکز داشبورد قرار دارد.

قدرتمندتر و خشن‌تر

زیر کاپوت، برخلاف موتور V8 اصلی، یک موتور V6 سه‌لیتری توئین توربو از Ghibli S قرار دارد. پایه این خودرو، همانند هر رستومود واقعی، متعلق به خودروی اصلی است که تغییراتی در تنظیمات، سیستم ترمز (همراه با ABS، مانند شامال زمان خودش) و رینگ‌ها ایجاد شده است که اکنون لاستیک‌های Pirelli PZero با سایز 225/40ZR18 در جلو و 265/35ZR18 در عقب دارد.

مجموع قدرت به 500 اسب بخار و 550 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد که سرعت نهایی 180 مایل بر ساعت را امکان‌پذیر می‌سازد و شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت آن 5 ثانیه است.

همان‌طور که اشاره شد، Automobili Modena تعداد 33 دستگاه از مازراتی بیتوربو شامال را تولید خواهد کرد. در حال حاضر در حال تکمیل نمونه اولیه است و برای سه‌ماهه اول سال 2025 آماده خواهد بود، در حالی که سفارشات از هم‌اکنون باز است. قیمت؟ از حدود 600,000 یورو (تقریباً 463,000 پوند) شروع می‌شود.

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *