تولید این خودرو در سال ۲۰۲۰ به پایان رسید، اما اکنون سه خودروی «جدید» به مشتریان فروخته خواهد شد. آلفا رومئو 4C یکی از آن خودروهایی بود که ظاهراً همه آن را دوست داشتند اما تعداد کمی خریداری کردند. حتی در سال 2023، سه سال پس از پایان تولید، هنوز یک خودروی «جدید» در نمایندگی‌های ایالات متحده باقی مانده بود تا اینکه سرانجام دست به دست شد. این خودرو اوایل امسال بازگشت غیرمنتظره‌ای داشت و با پنج مدل خاص، هفتاد و پنجمین سالگرد برند آبارث را جشن گرفت. اکنون، به سبک پاگانی زوندا، دوباره بازگشته است.

بخش میراث استلانتیس با خودروی 4C Collezione GT نیکولا لارینی به بازار می‌آید. این نسخه ویژه به احترام نیکولا لارینی، راننده مسابقه‌ای ایتالیایی و قهرمان مسابقات DTM در سال 1993 با آلفا رومئو 155 V6 TI ساخته شده است. درست مانند نسخه خاص آبارث که پیش‌تر ذکر شد، این مدل 4C نیز به‌طور فنی یک خودروی کاملاً جدید نیست، زیرا نسخه تولید محدود آن بر اساس سه خودروی موجود ساخته شده است.

این سه خودرو با رنگ‌های تاریخی (سبز کاجی، قرمز آلو و زرد اخرایی) که توسط نیکولا لارینی انتخاب شده، رنگ‌آمیزی شده‌اند، اما سپرهای جلو و عقب آنها سفید است. به شکل عجیبی، بخش میراث استلانتیس تصمیم گرفته از طراحی اولیه چراغ‌ها با ظاهر جنجالی و «چشم‌حشره‌ای» استفاده کند که هنوز هم بعد از یک دهه شبیه به چراغ‌های دست‌ساز به نظرAlfa Romeo می‌رسد. شاید زیبایی در نظر هر کس متفاوت باشد، اما ما همچنان فکر می‌کنیم چراغ‌های معمولی‌تر با پوشش چراغ گزینه بهتری بوده‌اند.

گویا ظاهر این خودروها به اندازه کافی عجیب نیست، رینگ‌های 4C نیز هم‌رنگ بدنه شده‌اند. بر روی گلگیرهای جلو، نشان چهاربرگ «کادریفولیو» دیده می‌شود که یادآور غم‌انگیزی است از اینکه این خودروی اسپرت کوچک هرگز نشان چهاربرگ را دریافت نکرد، هرچند دست‌کم دو نمونه اولیه از آن ساخته شد. تغییرات با درب موتور سفارشی و لوگوی بزرگ آلفا رومئو و امضای نیکولا لارینی تکمیل می‌شود.

بخش میراث استلانتیس درباره تغییرات فنی چیزی نگفته است، بنابراین 4C همچنان از موتور توربوشارژ 1.75 لیتری استفاده می‌کند. این موتور چهار سیلندر که در وسط خودرو قرار دارد، 237 اسب بخار قدرت و 258 پوند-فوت گشتاور را از طریق یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. جهت یادآوری، 4C در سبک‌ترین پیکربندی خود تنها 2070 پوند وزن داشت، اما مدل مخصوص بازار ایالات متحده به دلیل استانداردهای متفاوت تست تصادف به طور قابل توجهی سنگین‌تر بود.

در حال حاضر تنها رندرهایی از این سه خودرو وجود دارد و آنها توسط بخش میراث استلانتیس تولید و به مشتریان فروخته خواهند شد، البته با قیمتی که هنوز اعلام نشده است.

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *