ساعت 24 – رییس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران از شهردار تهران پیرامون وضعیت ونها سوال پرسید.
به گزارش ایسنا، جعقر تشکریهاشمی در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه در جلسات گذشته گزارشی در مورد ونها ارائه کردم گفت: پاسخ قانعکنندهای در این خصوص دریافت نکردم که در این راستا برای روشن شدن موضوع و صیانت از آن، موضوع را در قالب سوال از شهردار تهران مطرح کردم گفت: وزارت کشور در سال ۱۴۰۱ اقدام به توزیع سهمیه ۵۰۰۰ دستگاه ون بین شهرداریهای کشور کرد که میزان مشارکت شهرداریها ۳۰ درصد و سهم مشارکت وزارت کشور ۷۰ درصد در نظر گرفته شده بود.
وی ادامه داد: براساس مکاتبات انجام شده تعداد ون در نظر گرفته شده برای شهرداری تهران ۶۳۰ دستگاه بوده است اما متاسفانه با وجود گذشت حدود دو سال از زمان واگذاری ونها و رونمایی آنها توسط شهردار تهران در سیزدهمین شنبه امید و افتخار و علی رغم واریز کامل و حتی بیش از حد نیاز سهم شهرداری تهران در موعد مقرر، تنها ۲۵۲ دستگاه ون به شهرداری تهران تحویل شد که خودروهای تحویل شده نیز در شبکه حمل و نقل عمومی پایتخت مورد بهرهبرداری قرار نگرفته و یا مورد بهرهبرداری غیر اصولی قرار گرفتهاند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران بیان کرد: با توجه به این که مبلغ واریز شده توسط شهرداری تهران حدود ۲۷۷ میلیارد تومان بوده و همچنین سهم شهرداری تهران بابت ۲۵۲ دستگاه ون تحویل گرفته شده حدود ۷۷ میلیارد تومان است و عملاً واریز ۲۰۰ میلیارد تومان اضافه موجب عدمالنفع شهرداری از سرمایه خود در طول دو سال گذشته شده است، چه اقدامات قانونی و حقوقی برای عودت مبلغ اضافه واریزی و خسارتهای مترتب بر آن انجام شده است؟.
وی با بیان اینکه دلیل نقض دستورالعمل وزارت کشور و واگذاری بهرهبرداری از ونها به شرکت خدمات الکترونیک پارس شهروند که یکی از شرکتهای فاقد فعالیت در شهرداری طی چندین سال اخیر بوده، چیست؟ گفت: شهرداری باید جابجایی مسافر را به بهرهبرداران واگذار کند، چرا به رغم گذشت نزدیک به یک سال از ابلاغ دستورالعمل، اقدامی در این خصوص صورت نگرفته و بخش اعظم ناوگان ون در پارکینگ معطل ماندهاند؟.
وی افزود: با وجود این که طبق جزء ۶۱ بند «ب» تبصره دوم پیوست یکم مصوبه اصلاحی و تنقیحی مرتبط یا ساماندهی وضعیت سازمانها و شرکتهای وابسته به شهرداری تهران مقرر شده بود که شرکت تجارت الکترونیک پارس شهروند و کلیه سهام مرتبط با شهرداری در این شرکت به بخش خصوصی واگذار شود و بر همین اساس طی سنوات گذشته شرکت مذکور راکد و با توجه به مستندات موجود غیرفعال بوده است علت نقض مصوبه شورا چه بوده و با استناد به چه قانونی شرکت یاد شده فعال و در این خصوص بکار گرفته شده است؟.
ه گزارش ایسنا، جعقر تشکریهاشمی در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه در جلسات گذشته گزارشی در مورد ونها ارائه کردم گفت: پاسخ قانعکنندهای در این خصوص دریافت نکردم که در این راستا برای روشن شدن موضوع و صیانت از آن، موضوع را در قالب سوال از شهردار تهران مطرح کردم گفت: وزارت کشور در سال ۱۴۰۱ اقدام به توزیع سهمیه ۵۰۰۰ دستگاه ون بین شهرداریهای کشور کرد که میزان مشارکت شهرداریها ۳۰ درصد و سهم مشارکت وزارت کشور ۷۰ درصد در نظر گرفته شده بود.
وی ادامه داد: براساس مکاتبات انجام شده تعداد ون در نظر گرفته شده برای شهرداری تهران ۶۳۰ دستگاه بوده است اما متاسفانه با وجود گذشت حدود دو سال از زمان واگذاری ونها و رونمایی آنها توسط شهردار تهران در سیزدهمین شنبه امید و افتخار و علی رغم واریز کامل و حتی بیش از حد نیاز سهم شهرداری تهران در موعد مقرر، تنها ۲۵۲ دستگاه ون به شهرداری تهران تحویل شد که خودروهای تحویل شده نیز در شبکه حمل و نقل عمومی پایتخت مورد بهرهبرداری قرار نگرفته و یا مورد بهرهبرداری غیر اصولی قرار گرفتهاند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران بیان کرد: با توجه به این که مبلغ واریز شده توسط شهرداری تهران حدود ۲۷۷ میلیارد تومان بوده و همچنین سهم شهرداری تهران بابت ۲۵۲ دستگاه ون تحویل گرفته شده حدود ۷۷ میلیارد تومان است و عملاً واریز ۲۰۰ میلیارد تومان اضافه موجب عدمالنفع شهرداری از سرمایه خود در طول دو سال گذشته شده است، چه اقدامات قانونی و حقوقی برای عودت مبلغ اضافه واریزی و خسارتهای مترتب بر آن انجام شده است؟.
وی با بیان اینکه دلیل نقض دستورالعمل وزارت کشور و واگذاری بهرهبرداری از ونها به شرکت خدمات الکترونیک پارس شهروند که یکی از شرکتهای فاقد فعالیت در شهرداری طی چندین سال اخیر بوده، چیست؟ گفت: شهرداری باید جابجایی مسافر را به بهرهبرداران واگذار کند، چرا به رغم گذشت نزدیک به یک سال از ابلاغ دستورالعمل، اقدامی در این خصوص صورت نگرفته و بخش اعظم ناوگان ون در پارکینگ معطل ماندهاند؟.
وی افزود: با وجود این که طبق جزء ۶۱ بند «ب» تبصره دوم پیوست یکم مصوبه اصلاحی و تنقیحی مرتبط یا ساماندهی وضعیت سازمانها و شرکتهای وابسته به شهرداری تهران مقرر شده بود که شرکت تجارت الکترونیک پارس شهروند و کلیه سهام مرتبط با شهرداری در این شرکت به بخش خصوصی واگذار شود و بر همین اساس طی سنوات گذشته شرکت مذکور راکد و با توجه به مستندات موجود غیرفعال بوده است علت نقض مصوبه شورا چه بوده و با استناد به چه قانونی شرکت یاد شده فعال و در این خصوص بکار گرفته شده است؟.
source