به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،مدیرعامل سابق، میرهاشم موسوی، در اظهارات خود به وضعیت ناپایدار مالی این سازمان اشاره کرده و تأکید کرده است که به عنوان “ابر بدهکار بانکی” شناخته می‌شد. در دوره مدیریت موسوی، موفق به تسویه ۸۸ هزار میلیارد تومان از بدهی‌ها شد و به مدت ۱۸ ماه توانست تعهدات سازمان را بدون نیاز به استقراض بانکی انجام دهد. این موفقیت‌ها نشان‌دهنده اقدامات جدی برای اصلاح وضعیت مالی این نهاد بود.

برنامه‌های جدید برای بهبود وضعیت

احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در مراسم معارفه سالاری به برنامه‌های کلیدی این دوره اشاره کرد. وی تأکید کرد که مهم‌ترین اولویت‌ها شامل تحقق اسناد بالادستی و اجرای قانون برنامه هفتم توسعه است. یکی از اهداف اصلی این برنامه، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و گسترش پوشش بیمه‌های اجتماعی است که می‌تواند به بهبود شرایط معیشتی این قشر کمک کند.

دستاوردهای اخیر

در دوران مدیریت اخیر، ۱۰۶ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های انباشته سازمان تأمین اجتماعی تسویه شده است. این دستاوردها شامل اضافه شدن بیش از ۲.۸ میلیون نفر به بیمه‌شدگان و افزایش منابع پایدار ماهانه به مبلغ ۲.۵ هزار میلیارد تومان است. این تحولات می‌تواند به کاهش چالش‌های مالی و افزایش رضایت‌مندی بیمه‌شدگان کمک کند.

با انتصاب دوباره مصطفی سالاری، امیدها برای بهبود وضعیت تأمین اجتماعی زنده شده است، اما چالش‌های گذشته همچنان در ذهن‌ها باقی مانده‌اند. برنامه‌های جدید وزارت رفاه و حمایت از این سازمان می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در جلوگیری از تکرار بحران‌ها ایفا کند. در نهایت، آینده سازمان تأمین اجتماعی بستگی به اقداماتی دارد که برای مقابله با چالش‌ها و بهبود خدمات به بیمه‌شدگان انجام خواهد شد.

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *