شفقنا- بنیانگذار ویکی لیکس گفت: وقتی آزاد شدم که به جرم خود یعنی روزنامه‌نگاری اعتراف کردم.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ فرانس۲۴ نوشت: جولیان آسانژ که ۱۴ سال را در سفارت اکوادور در لندن و بعد در زندان بلمارش در انگلیس سپری کرد در ماه ژوئن پس از گذراندن محکومیت خود به دلیل انتشار صدها هزار سند محرمانه دولت آمریکا از زندان آزاد شد.

آسانژ در اولین اظهارنظر عمومی خود پس از آزادی به نهاد حقوقی شورای اروپا در استراسبورگ گفت: می‌توانم بگویم امروز آزاد نیستم چون این سیستم کار خودش را می‌کند و باز می‌توانم بگویم پس از سال ها زندان آزاد هستم زیرا به روزنامه نگاری اعتراف کردم.

آسانژ با اشاره به اینکه با محکومیت ۱۷۵ ساله روبرو بوده افزود: در نهایت آزادی را به عدالت غیرقابل تحقق ترجیح دادم… اکنون عدالت برای من منع شده است. امروز آزاد هستم درحالیکه عرصه برای تنگ‌تر و پنهان‌کاری بیشتر شده است.

وی در جلسه استماع کمیته حقوقی مجمع پارلمانی شورای اروپا گفت: «آزادی بیان و هر آنچه از آن سرچشمه می‌گیرد در یک دوراهی سیاه قرار دارد؛ ما همه باید متعهد شویم که آزادی بیان نخواهد مرد؛ نور آزادی خاموش نخواهد شد؛ حقیقت طلبی زنده خواهد ماند و صدای کسانی که صدایشان به گوش کسی نمی‌رسد همچنان به گوش خواهد رسید».

گفتنی است پرونده جولیان آسانژ حتی بعد از آزادی هم به شدت بحث‌برانگیز و جنجالی است. موافقان، او را قهرمان آزادی بیان می‌دانند و مخالفانش از جمله دولت آمریکا وی را متهم می‌کنند با افشاگری خود جان بسیاری را به خاطر انداخته است.

این خبر را در فرانس۲۴ ببینید

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *