پس از گذشت بیش از یک سال از زمانی که آلفارومئو با معرفی نسخه ویژه Super Sport به مدل‌های Quadrifoglio خداحافظی کرد، اکنون ایتالیایی‌ها به وعده خود عمل کرده‌اند. همان‌گونه که در سبک کاری استلانتیس مشاهده شده، این برند مسیر خود را تغییر داده است. بنابراین، موتور V6 بار دیگر به خط تولید بازمی‌گردد. دلیل اصلی این بازنگری، لزوم افزایش چرخه عمر نسل اول جولیا و استلویو است، زیرا معرفی نسل جدید این دو خودرو بیش از برنامه اولیه زمان خواهد برد.

بازنگری استراتژی؛ بازگشت از برنامه تولید تمام‌برقی

برنامه نخست این بود که نسل بعدی جولیا و استلویو فقط به‌صورت تمام‌برقی عرضه شوند. اما اکنون این طرح بازطراحی شده تا امکان نصب پیشرانه‌های احتراق داخلی فراهم شود. آلفارومئو به این نتیجه رسیده است که عرضه این مدل‌ها تنها در قالب خودروهای برقی احتمالاً با استقبال بالایی روبه‌رو نخواهد شد. بنابراین، در کنار نسخه‌های الکتریکی، مدل‌هایی با موتورهای احتراق داخلی نیز تولید خواهند شد.


احیای کامل نسخه‌های Quadrifoglio با موتور شش سیلندر

در ادامه وعده ماه گذشته، آلفارومئو بازگشت کامل موتور شش سیلندر را برای نسخه‌های پرچم‌دار جولیا و استلویو تأیید کرده است. سری جدید با نام «Collezione» تنها در ۶۳ دستگاه برای هر مدل تولید خواهد شد. این عدد یادآور سال ۱۹۶۳ است، سالی که نخستین خودروی تولیدی برند با نشان نمادین شبدر چهاربرگ معرفی شد.

مشخصات فنی؛ بازگشت بدون تغییر موتور ۲.۹ لیتری توئین‌توربو

پیشرانه ۲.۹ لیتری V6 توئین‌توربو با DNA فراری بدون تغییر بازمی‌گردد، زیرا همچنان ۵۱۳ اسب‌بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد. آلفارومئو این مدل‌ها را به‌صورت استاندارد با اگزوز Akrapovič عرضه می‌کند که صدایی تهاجمی‌تر ایجاد می‌کند. همچنین ترمزهای کربن‌سرامیکی نیز به‌صورت پیش‌فرض در این مجموعه قرار گرفته‌اند.

به‌روزرسانی‌های ظاهری؛ تلاش برای حفظ جذابیت مدل‌های قدیمی‌تر

با توجه به اینکه جولیا ۱۰ ساله شده و استلویو نیز به این نقطه نزدیک است، آلفارومئو تغییراتی ظریف برای حفظ جذابیت بصری انجام داده است. هر دو خودرو سقف فیبر کربن نمایان دریافت کرده‌اند. این سبک طراحی سبک‌وزن در پوشش آینه‌های جانبی و حتی نشان جلوی خودرو نیز دیده می‌شود.


رنگ اختصاصی الهام‌گرفته از 33 Stradale

برای افزایش تمایز، هر دو مدل با رنگ خاصی عرضه شده‌اند که در سوپراسپرت فوق‌ویژه 33 Stradale استفاده شده بود. این رنگ که از مدل مفهومی 4C الهام گرفته، روی جولیا کمی تیره‌تر و روی استلویو روشن‌تر دیده می‌شود.

کابین ارتقایافته؛ ترکیب چرم، آلکانتارا و فیبر کربن

در فضای داخلی، داشبورد با چرم همراه با دوخت قرمز پوشانده شده است. فیبر کربن در بخش تونل میانی قرار دارد. صندلی‌های اسپارکو با ترکیب چرم و آلکانتارا طراحی شده‌اند و روی پشت‌سری آن‌ها شماره‌گذاری مخصوص هر خودرو دیده می‌شود. اسکلت صندلی‌ها نیز از فیبر کربن ساخته شده است. چرم اضافی در بخش تکیه‌گاه درها و میان صندلی‌ها افزوده شده تا حس لوکس بودن کابین تقویت شود.

محدودیت عرضه؛ Collezione فقط برای برخی بازارها

اگرچه این مجموعه به‌عنوان یک سری محدود جهانی معرفی شده، عرضه آن تنها در اروپا، ژاپن، چین و خاورمیانه انجام خواهد شد.

انتظار برای نسل بعدی؛ بازگشت دوباره مدل‌های بنزینی

اگر تمایل دارید تا نسل کاملاً جدید جولیا و استلویو را خریداری کنید، باید بدانید که این دو مدل زودتر از سال ۲۰۲۸ عرضه نخواهند شد. آلفارومئو اشاره کرده است که احتمالاً در آینده نیز سری دیگری از نسخه‌های بنزینی Quadrifoglio ارائه خواهد شد. همان‌گونه که انتظار می‌رفت، این برند نیز مانند بسیاری از خودروسازان، برنامه خود برای برقی‌سازی کامل را کنار گذاشته است.


جمع‌بندی؛ بازگشت موتور V6 آلفارومئو

آلفارومئو با احیای موتور V6 و معرفی مجموعه Collezione نشان داد همچنان به ریشه‌های اسپرتی خود پایبند است. این رویکرد جدید که بر ترکیب فناوری، طراحی کلاسیک و تقاضای واقعی بازار تکیه دارد، مسیر مدل‌های Quadrifoglio را دوباره هموار می‌کند و نوید نسل جذاب‌تری را در آینده نزدیک می‌دهد.


اگر به خودروهای اسپرت اروپایی علاقه دارید، تجربه خود را در بخش نظرات بنویسید یا این مقاله را با دوستان علاقه‌مندتان به اشتراک بگذارید.

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *