تحلیلگران با اشاره به قدرت نمایی زوتوپیا 2 در گیشه، تعطیلات شکرگزاری امسال را یکی از پردرآمدترین دوره‌های سینما در جهان پیش‌بینی می‌کنند.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تعطیلات پنج‌روزه شکرگزاری امسال به دومین دوره پردرآمد تاریخ گیشه جهانی تبدیل خواهد شد؛ رقمی که تنها اندکی پایین‌تر از رکورد سال گذشته ارزیابی می‌شود.

بخش عمده این فروش مورد انتظار را انیمیشن زوتوپیا 2 از دیزنی رقم خواهد زد؛ اثری که برآورد می‌شود در آمریکا حدود 125 میلیون دلار و در بازارهای بین‌المللی بین 135 تا 145 میلیون دلار فروش داشته باشد و مجموعی نزدیک به 270 میلیون دلار را طی چهارشنبه تا یکشنبه ثبت کند. گزارش‌ها حاکی از پیش‌فروش‌های قوی در چین است؛ کشوری که قسمت نخست زوتوپیا در ابتدا با شیبی آرام موفقیت خود را آغاز کرده بود.

بیشتر بخوانید: حاشیه‌های جدید برای فصل سوم انیمه One-Punch Man

در زوتوپیا 2، کارگردان‌های قسمت اول یعنی بایرون هاوارد و جرد بوش بازگشته‌اند. داستان این‌بار همکاری تازه نیک وایلد با صداپیشگی جیسون بیتمن و جودی هاپس با صداپیشگی جینیفر گودوین را در اداره پلیس متروی حیوانات دنبال می‌کند؛ جایی که یک معمای جدید با حضور آنتاگونیست تازه، گری د اسنیک به صداپیشگی کی هوی کوان روایت را به مسیر تازه‌ای می‌برد.

Zootopia 2 یکی از مهم‌ترین افتتاحیه‌های انیمیشن سال به حساب می‌آید و در صورت تحقق برآوردها، می‌تواند پس از افتتاحیه پنج‌روزه 225.4 میلیون دلاری موانا 2، دومین رکورد بزرگ تاریخ این بازه در آمریکا را ثبت کند. سال گذشته همین دو عنوان، یعنی موانا 2 و ویکد، با هم رکورد بی‌سابقه 389.3 میلیون دلار فروش جهانی را رقم زدند و در کنار هم، تعطیلات شکرگزاری را به یک نقطه اوج تاریخی رساندند. دومین رکورد فعلی این دوره نیز با 315.6 میلیون دلار متعلق به سال 2018 و عنوان رالف اینترنت را می‌شکند است.

Zootopia 2 از چهارشنبه 26 نوامبر (5 آذر) روی 4 هزار پرده در آمریکای شمالی اکران می‌شود؛ شامل 415 سالن آی‌مکس، 950 پرده فرمت‌های ویژه، 2 هزار و 300 پرده سه‌بعدی، 300 سالن دی‌باکس و 125 پرده اسکرین‌ایکس. آمار فروش بلیت‌های پیش‌فروش در آمریکا حدود 20 میلیون دلار اعلام شده است.

اکران بین‌المللی انیمیشن از چهارشنبه در کشورهایی چون اتریش، بلژیک، چین، فرانسه، آلمان، ایتالیا، کره، هلند، سوئیس و تایوان آغاز می‌شود. روز پنج‌شنبه به آمریکای لاتین، استرالیا، آسیای شرقی و خاورمیانه می‌رسد و روز جمعه نیز در بازارهایی مثل فنلاند، هند، اسپانیا، ترکیه، بریتانیا، آفریقای جنوبی و ویتنام روی پرده خواهد رفت.

بیشتر بخوانید:

به‌نظر شما این انیمیشن سینمایی می‌تواند در گیشه موفق شود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.

منبع: Animation Magazine

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *