خطای No Application کارتخوان 💳 پس از روشن کردن دستگاه نمایش داده میشود.
با وجود این ارور نمیتوانید از قابلیت کارت به کارت استفاده کرده و تراکنشهای مد نظرتان را انجام دهید. در اکثر موارد حذف شدن برنامه پرداخت یا اجرا نشدن آن باعث به وجود آمدن چنین خطاهایی میشود. با ما همراه شوید تا در ادامه دلایل و همچنین روشهای حل پیام No Application را با شما در میان بگذاریم.
حل مشکل No Application کارتخوان
How to Fix No Application Error in POS Machine
خطای No Application یا No Program نشان میدهد که اپلیکیشن اصلی پرداخت به درستی بارگذاری نشده و یا به دلایل امنیتی مختلف حذف شده است. در چنین شرایطی اگرچه میتوانید دستگاه را روشن کنید، اما اجازه انجام تراکنشهای مالی با مبالغ گوناگون به شما داده نمیشود.
دلایل نمایش ارور No Application
۱- حذف یا پاک شدن برنامه پرداخت اصلی
گاهی به دستگاههای کارتخوان حمله اینترنتی میشود و سیستم عامل آنها به صورت خودکار برنامه پرداخت را پاک میکند تا از دسترسی سارقان به اطلاعات مهم بانکی جلوگیری به عمل آید.
۲− پایان اعتبار ترمینال یا غیرفعال شدن دستگاه از سمت شرکت پرداخت
اگر برای مدت مشخصی از دستگاه پوز خود استفاده نکنید، اعتبار ترمینال آن به پایان میرسد، شرکت ارائهدهنده کارتخوان آن را غیرفعال میکند و ارور No Application نمایش داده میشود.
۳− برنامهریزی نشدن دستگاه بعد از تحویل یا تعمیر
بعضی از دستگاههای کارتخوان بعد از راهاندازی اولیه و یا تعمیر شدن باید دوباره برنامهریزی شوند. اگر این کار انجام نشود، سیستم پرداخت دستگاه پوز با مشکل مواجه شده و خطای No Program رخ میدهد.
۴− خطا در حافظه یا نرم افزار دستگاه
یکی دیگر از دلایلی که در این زمینه میتوانیم به آن اشاره کنیم، خطا در حافظه یا نرمافزار کارتخوان است. این دسته از ایرادات نرمافزاری دستگاه را از کار میاندازند و کلیه تراکنشها را متوقف میسازند.
۵− نوسانات برق و خطای No Application کارتخوان
چنانچه دستگاه پوز را به یک پریز نامطمئن و غیر استاندارد وصل کنید که نوسان دارد، به احتمال زیاد پس از مدت کوتاهی با ارور No Application مواجه میشوید. نوسانات برقی به خصوص در فصل تابستان، بسیاری از دستگاههای پوز را دچار مشکل میکنند. البته اگر از مدلهای شارژی با باتری داخلی استفاده میکنید، لازم نیست از این بابت نگرانی خاصی داشته باشید.
۶− مشکلات سختافزاری
دستگاههای کارتخوان سیستمهای هوشمندی هستند که قطعات الکترونیکی مختلفی دارند. خراب شدن هر یک از این قطعات میتواند به ایجاد ارورهای گوناگون از جمله No Program منجر شود.
۷− ضربه دیدن دستگاه
همیشه از دستگاه پوز خود به دقت نگهداری کنید. هرگونه ضربه فیزیکی و یا آبخوردگی میتواند عملکرد این دستگاهها را دچار اختلال کند. در واقع آسیبهای فیزیکی هم جزو دلایل ارور No Application هستند.
روشهای رفع ارور No Application یا No Program دستگاه کارتخوان
۱- راهاندازی مجدد برای رفع خطای No Application
برای حل این خطا دستگاه پوز را یکبار خاموش و روشن کنید. اگر علت به وجود آمدن ارور لگ و باگ نرمافزاری باشد، میتوان از این روش کمک گرفت.جهت رفع ارور صف پر شده دستگاه کارتخوان همین ترفند را امتحان کنید.
۲- بررسی وضعیت سیم کارت یا اینترنت
دستگاههای پوز باید همواره به اینترنت پایدار و پرسرعت متصل باشند. وقتی اتصال کارتخوان به اینترنت قطع شود، نمیتواند برنامه پرداخت را بارگذاری کند. اگر دستگاه پوز سیمکارتی دارید، میزان شارژ بسته اینترنت آن را بررسی کنید.
در صورت استفاده از دستگاههای کارتخوان وای فای یا مدلهایی که با سیم به مودم متصل میشوند نیز اتصال اینترنتی خود را چک کرده و از متصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.
۳− ریست فکتوری برای رفع خطای No Application دستگاه پوز
ریست فکتوری یا بازگشت به تنظیمات کارخانه تمامی تنظیمات ذخیرهشده بر روی دستگاه پوز را حذف میکند.
در اغلب موارد کاربران عادی نمیتوانند به این گزینه دسترسی پیدا کنند. اگر چنین گزینهای در بخش تنظیمات کارتخوان شما وجود دارد، بهتر است تنها در شرایط غیرعادی که نمیتوانید با پشتیبانی شرکت سازنده دستگاه پوز تماس بگیرید از آن استفاده کنید.
۴− درخواست نصب نرم افزار پرداخت توسط شرکت پشتیبان
برای نصب مجدد نرم افزار پرداخت روی کارتخوان و رفع ارور No Application باید به فکر تماس با پشتیبانی شرکت ارائهدهنده دستگاه باشید. متخصصان حاضر در این بخش از طریق اینترنت و یا با مراجعه حضوری، نرم افزار پرداخت را دوباره روی کارتخوان نصب میکنند تا مشکل شما برطرف شود.
۵− ارسال دستگاه به نمایندگی برای حل ارور No Application کارتخوان
اگر دلیل خطای برنامه موجود نیست یا No Application دستگاه پوز ایرادات نرم افزاری باشد، باید کارتخوان خود را به نمایندگی شرکت سازنده ارسال کنید. کارشناسان این شرکتها بعد از بررسی دستگاه پوز مشکلات مختلف آن را رفع میکنند و دوباره آن را در اختیار شما قرار میدهند.
چه زمانی باید با پشتیبانی تماس بگیرید؟
اگر برای اولین بار دستگاه پوز را روشن کردهاید و خطای No Application را دیدید، با پشتیبانی شرکت ارائه دهنده تماس بگیرید. جهت رفع این خطا پس از آپدیت یا ریست کردن کارتخوان از کارشناسان شرکت پرداخت یار کمک گرفت. علاوه بر این، چنانچه دستگاه برای مدت زیادی خاموش بوده است و باید دوباره فعال شود لازم است از خدمات پشتیبانی استفاده کنید.
کارتخوانهای مدل S90، S910، D210 و S80 شرکت پکس نیز دچار مشکل No Application میشوند که برای رفع آن لازم است با پشتیبانی این شرکت ارتباط برقرار کنید.
جمع بندی
خطای No Application دستگاه پوز به دلیل حذف شدن اپلیکیشن اصلی پرداخت رخ میدهد. بهترین روش جهت رفع این مشکل تماس با شرکت پشتیبان و نصب مجدد این برنامه است. علاوه بر این، مطمئن شوید که دستگاه به اینترنت متصل است و یکبار آن را ریاستارت (خاموش و روشن) کنید.
سوالات متداول
No Application یعنی چه؟
این ارور به معنای “نرم افزاری نیست” است و بیشتر در دستگاههای کارتخوان به علت عدم وجود برنامه پرداخت دیده میشود.
رفع خطای کارتخوان No Program چگونه است؟
در صورتی که پس از اتصال دستگاه به اینترنت و خاموش و روشن کردن آن این مشکل ادامه پیدا کرد، باید با پشتیبانی شرکت ارائه دهنده دستگاه پوز تماس بگیرید.
نظرات و پیشنهادات شما؟
آیا شما هم با ارور No Application یا No Program دستگاههای پوز مواجه شدهاید؟ از چه روشی برای حل این ارور استفاده میکنید؟ تجربه خود را حتما در بخش نظرات بنویسید.
source