شفقنا – مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا، در جریان دادگاه ضدانحصار کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC)، با تاکید بر تهدید رقابتی تیکتاک، از سیاستهای خرید این شرکت دفاع کرد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، زاکربرگ در بیانات خود اظهار داشت که از زمان ظهور تیکتاک در سال ۲۰۱۸، این اپلیکیشن به یک نگرانی «فوقالعاده فوری» برای متا تبدیل شده و رشد پلتفرمهای این شرکت، به ویژه اینستاگرام و فیسبوک، بهطور قابلتوجهی تحت تأثیر قرار گرفته است.
موضوع اصلی دادگاه، بررسی اتهامات مربوط به انحصارطلبی متا از طریق خرید اپلیکیشنهایی مانند اینستاگرام و واتساپ است. دادگاه ضد انحصار آمریکا خواهان واگذاری این دو اپلیکیشن توسط متا شده و استدلال میکند که این خریدها رقابت سالم در بازار شبکههای اجتماعی را مختل کردهاند.
با این حال، زاکربرگ ضمن دفاع از این خریدها، تأکید کرد که اینستاگرام و واتساپ تنها به لطف منابع و تخصص متا توانستند به مقیاس کنونی خود برسند. او همچنین یادآور شد که سایر پلتفرمهای بزرگ، از جمله تیکتاک و یوتیوب، نیز تحت مالکیت شرکتهای بزرگ بینالمللی هستند.
وی افزود که استراتژی خرید رقبای نوظهور، سیاستی بوده که متا در طول بیش از یک دهه اخیر در پیش گرفته است؛ اما اذعان کرد که محیط نظارتی نسبت به دوران اولیه این خریدها تغییرات زیادی کرده است.
با افزایش فشار افکار عمومی و قانونگذاران برای مهار قدرت شرکتهای فناوری بزرگ، پروندههای ضدانحصار نظیر این دادگاه میتواند پیامدهای گستردهای برای آینده متا و بازار شبکههای اجتماعی به همراه داشته باشد.
این خبر را اینجا ببینید.
source