نیسان همچنین از مدل جدید سنترا رونمایی کرد. پس از این دو، نسل بعدی روگ و یک شاسی‌بلند برقی با تمرکز بر ماجراجویی نیز معرفی خواهند شد.

پس از سال‌ها ضرر مالی و یک ادغام ناموفق اخیر با هوندا، می‌توان گفت که نیسان در وضعیت دشواری قرار دارد. با این حال، این شرکت قصد ندارد تسلیم شود. با ورود ایوان اسپینوزا، مدیر ارشد برنامه‌ریزی، به عنوان مدیرعامل جدید از ۱ آوریل و عرضه یک خط تولید جدید، این برند ژاپنی امیدوار است که اوضاع را بهبود ببخشد. برای بازارهای کلیدی خود، این خودروساز که با مشکلات متعددی مواجه شده، مجموعه‌ای از محصولات جدید را برای عرضه در آینده نزدیک آماده کرده است.

همان‌طور که قبلاً اعلام شده بود، نسل سوم لیف از یک هاچ‌بک به یک کراس‌اوور تبدیل می‌شود، چراکه این روندی رایج در صنعت است. مدل جدید از پلتفرم CMF-EV که از خودروی بزرگ‌تر آرییا گرفته شده، استفاده می‌کند و اولین خودروی الکتریکی نیسان است که به درگاه شارژ NACS مجهز خواهد شد. این خودرو در سه‌ماهه سوم سال در آمریکا به فروش می‌رسد و دارای چرخ‌های ۱۹ اینچی و یک سانروف پانورامیک خواهد بود. پس از آن، بازارهای ژاپن و اروپا نیز این مدل را دریافت خواهند کرد. جزئیات بیشتری در ماه ژوئن منتشر می‌شود، اما می‌دانیم که این خودرو دارای ضریب درگ ۰.۲۶ برای بهبود برد حرکتی است.

تا پایان سال مالی ۲۰۲۷، نیسان قصد دارد یک شاسی‌بلند برقی با تمرکز بر ماجراجویی را روانه بازار کند که در کارخانه کنتون، می‌سی‌سی‌پی تولید خواهد شد. این مدل اندکی بزرگ‌تر از روگ بوده و دارای طراحی مربعی‌شکل مشابه با اکسترا است. اسپینوزا طراحی آن را کمی خشن‌تر توصیف کرده است. با این حال، این خودرو مانند اکسترا یک مدل آفرود واقعی نخواهد بود، زیرا بر روی پلتفرم بدنه روی شاسی ساخته نمی‌شود.

در همین حال، نیسان در حال معرفی مدل جدید میکرا برای بازار اروپا است. این خودروی کوچک الکتریکی که بر اساس رنو ۵ توسعه یافته، از طراحی مفهومی هایپر پانک الهام گرفته است. مدل جوک نیز نسخه الکتریکی خود را دریافت خواهد کرد، اما این دو مدل در بازار آمریکا عرضه نخواهند شد. همچنین، اروپا نسخه به‌روزشده قشقایی را با فناوری بهبود‌یافته E-Power برای افزایش کارایی دریافت خواهد کرد.

ژاپن نسخه جدید لیف، یک خودروی کی‌کار به‌روزرسانی‌شده و دیگر مدل‌های جدید یا ارتقایافته را دریافت خواهد کرد. سیستم بهینه‌شده E-Power نیز برای مدل‌های بازار داخلی ژاپن (JDM) از جمله یک مینی‌ون بزرگ در نظر گرفته شده است.

نیسان قصد دارد مدل Z نیسمو را در خاورمیانه عرضه کند. دو مدل تولید محلی در هند برنامه‌ریزی شده است: یک مینی‌ون و یک کراس‌اوور جمع‌وجور. در منطقه اقیانوسیه، دو خودروی برقی، یک وانت یک تنی، نسخه جدید پاترول و سیستم جدید E-Power تأیید شده‌اند. در آفریقا، کراس‌اوور مگنایت، پاترول و یک شاسی‌بلند دیگر که هنوز نامش فاش نشده است، عرضه خواهند شد.

نیسان برند لوکس خود، اینفینیتی را نیز فراموش نکرده است. به‌روزرسانی مدل QX60 و یک پکیج اسپرت برای QX80 به‌زودی عرضه خواهند شد. پس از آن، مدل QX65 که ترکیبی از کراس‌اوور و کوپه است و یک خودروی تمام برقی که از ویژن QXe 2023 الهام گرفته شده، معرفی می‌شوند.

در مورد E-Power، نیسان ادعا می‌کند که این سیستم ۱۵ درصد بهره‌وری بالاتری در سرعت‌های بالا خواهد داشت. این سیستم اصلاح‌شده بر اساس یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی جدید که مخصوص این کاربرد طراحی شده، ساخته می‌شود. مانند قبل، موتور احتراق داخلی مستقیماً به چرخ‌ها متصل نخواهد شد. نسل سوم E-Power همچنین با کاهش نویز و لرزش، راحتی بیشتری را ارائه خواهد کرد.

بازسازی خط تولید نیسان بلندپروازانه است و می‌تواند به بهبود تراز مالی شرکت کمک کند، و در نهایت راه را برای تحقق رویای اسپینوزا در احیای مدل سیلویا هموار سازد. مدیرعامل جدید همچنین قول داده که GT-R روزی بازخواهد گشت. در حال حاضر، خودروی روزمره او تنها خودروی اسپرت باقی‌مانده در خط تولید نیسان، یعنی Z است.

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *