برندهای لوکس آلمانی دهه‌ها از بازار پررونق چین بهره‌مند بوده‌اند، اما این روند به‌تدریج در حال تغییر است. رشد خودروسازان داخلی، به‌ویژه در بخش خودروهای برقی، مرسدس، بی‌ام‌و و آئودی را وادار کرده است تا استراتژی‌های خود را در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان بازنگری کنند. از بین این سه برند، آئودی نخستین شرکتی بود که در سال ۱۹۸۸ وارد چین شد. اکنون در سال ۲۰۲۵، یک زیر برند جدید از آئودی در آستانه ورود به بازار است: AUDI.

در کنفرانس اعلام نتایج فروش سال ۲۰۲۴، گرنوت دولنر، مدیرعامل شرکت، اعلام کرد که اولین خودروی تولیدی AUDI در نمایشگاه Auto Shanghai معرفی خواهد شد. این رویداد از ۲۵ آوریل تا ۲ می برگزار می‌شود، اما رونمایی رسمی خودرو در ۲۳ آوریل، یعنی اولین روز مخصوص رسانه‌ها، انجام خواهد شد. نام این مدل هنوز فاش نشده است، اما می‌دانیم که نسخه تولیدی کانسپت AUDI E خواهد بود که سال گذشته معرفی شد.

AUDI

در حالی که مدل‌های آئودی از انواع مختلف پیشرانه بهره می‌برند، تمامی خودروهای برند AUDI کاملاً برقی خواهند بود. این برند خواهرخوانده فقط متعلق به گروه فولکس‌واگن نیست، بلکه خودروهای آن با همکاری خودروساز چینی SAIC توسعه خواهند یافت. پس از معرفی اولین مدل در ماه آینده، دو مدل دیگر، یک شاسی‌بلند و یک Sportback، در دو سال آینده وارد بازار خواهند شد. برخلاف مدل‌های سنتی آئودی، این خودروها لوگوی چهار حلقه معروف را نخواهند داشت و به‌جای آن، نام AUDI به‌صورت درشت روی آن‌ها حک خواهد شد.

اگر طراحی کانسپت E را در نظر بگیریم، خودروهای جدید AUDI که مخصوص بازار چین هستند، به‌طور قابل‌توجهی با مدل‌های جهانی آئودی تفاوت خواهند داشت. می‌توان گفت که مدل اولیه ترکیبی از یک Sportback با خطوط سیال و یک استیشن Avant کاربردی‌تر است. در داخل کابین، صفحه‌نمایش‌های متعددی جایگزین اکثر دکمه‌های فیزیکی شده‌اند و این خودرو حتی از مدل‌های جدید اینگولشتات (مرکز توسعه آئودی) هم دیجیتالی‌تر است. البته، نسخه تولیدی ممکن است تغییراتی داشته باشد.

کانسپت E روی پلتفرم پیشرفته دیجیتالی (Advanced Digitized Platform) که با همکاری SAIC توسعه یافته، ساخته شده و اندکی از آئودی A5 Avant بزرگ‌تر اما از A6 Avant کوچک‌تر است. آئودی AUDI می‌گوید که همکاری با SAIC باعث شده زمان توسعه این خودرو ۳۰ درصد کاهش یابد. نخستین مدل از این برند به دلیل برخورداری از یک پلتفرم اختصاصی برای خودروهای برقی، فضای داخلی بیشتری نسبت به دو مدل بنزینی مذکور خواهد داشت. کانسپت E دارای فاصله بین دو محور ۲۹۵۰ میلی‌متری (۱۱۶.۱ اینچ) بود که کمی از A6 Avant بلندتر است.

در میان دو محور خودرو، یک باتری ۱۰۰ کیلووات‌ساعتی قرار دارد که برد ۷۰۰ کیلومتر (۴۳۵ مایل) را طبق استاندارد خوش‌بینانه CLTC ارائه می‌دهد. این کانسپت دارای معماری ۸۰۰ ولتی برای شارژ فوق سریع بود، به‌طوری که فقط در ۱۰ دقیقه می‌توانست انرژی لازم برای ۳۷۰ کیلومتر (۲۳۰ مایل) پیمایش را ذخیره کند. این خودرو از دو موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۷۶۴ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر (۵۹۰ پوند فوت) بهره می‌برد که آن را قادر می‌ساخت طی ۳.۶ ثانیه از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد.

اما این برند جدید چه گروهی از مشتریان را هدف قرار داده است؟ AUDI قصد دارد به‌طور خاص مشتریان جوان و علاقه‌مند به فناوری را جذب کند. علاوه بر این سه مدل اختصاصی بازار چین، برند اصلی آئودی نیز همچنان چندین مدل سدان و شاسی‌بلند با فاصله محوری بلندتر را در چین تولید و عرضه می‌کند. در سال ۲۰۲۴، میزان تحویل خودروهای آئودی در چین با ۱۰.۹ درصد کاهش به ۶۵۳,۰۱۶ دستگاه رسید، اما همچنان بیش از سه برابر فروش آن در ایالات متحده بود.

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *